כיצד נכון לדאוג לטיפול ברכב בעונות השנה השונות?

חורץ וקיץ – כיצד נכון לדאוג לטיפול ברכב בעונות השנה השונות?


כלי הרכב שברשותנו עשוי להגיב אחרת למצבי קור וחום, בהתאם לעונות השנה. חשוב להכיר את ההבדלים המהותיים המשפיעים על הרכב בקיץ ובחורף, על מנת שנדע כיצד לנהוג באופן הכי נכון ומתאים לעונה הנוכחית. במקרים של השכרת רכב בחו"ל כאשר אתם בחופשה, חשוב לדעת להיערך גם כן על פי מזג האוויר הצפוי במדינה בה תשהו.


הכנת הרכב לעונת הקיץ
 

בישראל כפי שידוע לנו, במשך רוב השנה מזג האוויר חמים עד לוהט, כאשר מקבלים באמצע כמה חודשים בודדים של חורף. בהתאם לכך, נתחיל קודם כל בדגשים על הכנת כלי הרכב לעונה החמה. הדגש הראשון הוא בנושא הצמיגים, המהווים חלק חשוב מאוד בבטיחות הנהיגה. לפני בוא הקיץ, מומלץ לגשת למרכז המתמחה בטיפול בצמיגים ולבצע בדיקה מקיפה לכל צמיגי הרכב, על מנת לאתר בעיות אם ישנן כאלה ולהחליף את הצמיגים במידת הצורך. חשוב לשים לב בעת הבדיקה לסימני שחיקה או מעין "בועות" בצמיג, המעידות על צורך מידי בהחלפתו.
חשוב מאוד להקפיד לנקות את הלכלוך שמצטבר ברדיאטור ובדוחס, העשוי להופיע בדמות עלים ולכלוכים אחרים. צריך לבדוק מבעוד מועד את מכסה הרדיאטור ולוודא שהוא לא נשחק, במצב שמכסה הרדיאטור פגום מומלץ מאוד להחליפו על מנת להימנע מתקלה במערכת הקירור, מצב שאף אחד לא רוצה להתמודד איתו בקיץ הישראלי. גם במקרים של השכרת רכב בארץ, חשוב שבעת קבלת הרכב המושכר תעברו על כל הפרטים החשובים ותוודאו שהרכב תקין ומוכן לנסיעה. צלמו כל דבר שנראה חריג ודורש טיפול והתריעו על כך מיד.


הכנת הרכב לעונת החורף


החורף אומנם קצר בישראל, אך הוא בדרך כלל מכה באופן לא צפוי, מה שמצריך היערכות מסוימת לקראת בואו. נתחיל מלציין שמוסכים רשמיים רבים מציעים ללקוחותיהם שירות הכנת הרכב לחורף, הכולל בדיקות ותיקונים של כל מה שצריך על מנת להימנע מסיכון מיותר בעונה הגשומה. בנוסף מומלץ גם לדאוג שתהיה ברכב ערכה לשעת חירום, שתכלול ערכת עזרה ראשונה למקרים שבהם חס וחלילה נפגעים, אבל גם שתכלול דברים כמו נורות חלופיות לכלי הרכב ואמצעים נוספים שימנעו מצבים שבהם אנו עלולים להיתקל בדרך.
גם במקרים של השכרת רכב בחו"ל חשוב לדאוג שכל הדברים הנ"ל יהיו כלולים. מבחינת הצמיגים, גם בחורף צריך לוודא שלאחר חודשים רבים של חום אין פגיעות ונזקים שעשויים לפגוע בתפקוד הרכב על כביש רטוב. בנוסף, בדקו את תקינות מערכת החימום ובמידה והתפקוד של המערכת אינו תקין, גשו מיד לטפל בזה.