איך לשמור על הרכב שלך

שמירה על מצב אופטימלי של הרכב


בכל מצב שבו אתם תלויים בכלי רכב על מנת להתנייד, מומלץ לדעת לפחות ברמה בסיסית כיצד לשמור על הרכב במצב הכי אופטימלי שניתן. אפילו במקרים של השכרת רכב, לא משנה אם בארץ או בחו"ל, מומלץ להיות ערוכים ולדעת לשים לב לבעיות שונות שעלולות לצוץ לאורך הדרך, על מנת שבמידה ונתקעים באמצע הדרך נוכל לנסות לפתור את הבעיה ללא המתנה ארוכה לחילוץ או תיקון הרכב.


פעולות בסיסיות לשמירה על הרכב


כל כלי רכב שעולה על הכביש חייב לעבור בדיקה שנתית וטיפולים. חשוב להקפיד על ביצוע הטיפולים בזמן המיועד בהתאם למועד שנקבע על פי המוסך או על פי הקילומטרז' שצבר הרכב. צריך תמיד לשים לב למד הטמפרטורה ובמידה והרכב מתחמם יתר על המידה צריך לעצור את הנסיעה באופן מיידי עד שיתקרר המנוע. כדי להימנע ממצבים של חימום יתר הקפידו לבדוק את המים במצנן אחת ליומיים-שלושה.
בקרו מדי פעם בתחנות המתמחות בשירות לצמיגים, על מנת לבדוק את לחץ האוויר ותקינותם של הצמיגים. במקרה שביצעתם השכרת רכב בארץ ואתם מרגישים שקיימת בעיה בלחץ האוויר, דאגו להתריע על הנושא. מבחינת תדלוק, אף פעם אל תשאירו את מילוי הדלק לרגע האחרון. מיכל ריק עשוי לגרום להצטברות של לכלוך ולגרום לסתימה. בנוסף, כאשר מבצעים טיפול שגרתי ודאו כי המכונאי מבצע ניקוי מערכות דלק באמצעות תוסף מיוחד המיועד לכך.


גם במקרים של השכרת רכב בחו"ל  או בארץ – דברים שכדאי לדעת


בכל מקרה בו מופיעה נורית אדומה על לוח המכוונים ברכב, חייבים לבצע עצירה מיידית, באופן בטוח כמובן. הנוריות האדומות לרוב יתריעו על חוסר במים או בשמן ומומלץ לגשת למוסך על מנת לפתור את הבעיה על הצד הטוב והבטוח ביותר. בנהיגה ברכבים ידניים, כפי שנהוג ונפוץ במדינות אירופה, הקפידו על העברת ההילוכים בתזמון הנכון בזמן התאוצה וההאטה, בזהירות ובסבלנות. טיפ נוסף בנושא שכירת רכב, תמיד בדקו את הרכב היטב בעת שהוא נמסר אליכם, וצלמו כל דבר חריג, גם ברמה של שריטה או עיקום.
בקיץ הלוהט של ישראל חשוב להקפיד לאוורר רכב שעמד לאורך זמן בשמש החמה. הדרך הנכונה לאוורור הרכב היא קודם כל פתיחת הדלתות הקדמיות על מנת שיזרום קצת אוויר, לאחר מכן נתניע את הרכב ונפעיל את המזגן על מצב מאוורר עם החלונות פתוחים, כאשר לבסוף לאחר שהאוויר שיוצא כבר אינו חם, נוכל להפעיל את מצב הקירור ונסגור את הדלתות והחלונות.